perjantai 9. joulukuuta 2022

Arkiruoat

Mitä arkiruokia teillä syödään? Meidän perheessä on ehdottomasti omat vakkarinsa, mitkä jaan kohta. Lapsen myötä on myös pitänyt ajatella ruokia erilailla, mikä ruoka sopii ja maistuu koko perheelle. Eniten meillä taidetaan syödä keittoja, kastikkeita, salaattia ja erilaisia laatikkoruokia.

Itse oon yleensä päävastuussa meidän perheen ruuanlaitosta, koska tykkään siitä. Se on näin äitinä varsin mieluisaa, kun saa hetken omaa aikaa samalla tehden koko perheelle syötävää. 

Yhdessä vaiheessa varsinkin kesäisin syötiin tosi paljon salaattia ja sitten siihen kylkeen laitettiin jotain kanaa/pihviä/naudanlihaa. 

Puhuin yhden mun ystävän kanssa joku aika sitten, et mitkä on meidän toistemme lempiruokia. Sitä oli niin hauskaa miettiä! Koska harvemmin kukaan sitä sulta kysyy ja sit ihan piti pysähtyä ja miettiä, et mikä se oikeesti on. Mä vastasin et mun lempiruoka on lohi ja peruna. Niin hyvää ja kalaakin voi valmistaa niin eri tavoin. 

Tässä muutamia kuvia meidän normaaleista arkiruoista, sekä muutama kuva vähän spessummasta ruoasta, kuten esim toi katkarapuskagen. Se on niin hyvää!

Reseptejä mulla ei oo oikein antaa, oon aina vaan googlannut jotain / soveltanut itse suurimmaksi osaksi. Osan myös teen vaan päästä. 

Hah, mua naurattaa, kun sanon että pidän ruuanlaitosta ja en tiedä oonko siinä mitenkään niin erityisen hyvä. Kutsuin mun ystävän meille kylään ja tarjosin ruokaa, no se kinkkukiusaus oli ihan liian suolaista ja sit nolostutti jälkeenpäin. Aina ei mee nappiin.

Olisi kiva kuulla muiden ihmisten lempiruokia ja mitkä on teidän arjen helpot arkiruoat!

- Emma 































 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sairastelupäiväkirja vol 591

Täällä on taas viikko sairasteltu tosi kovasti. Just kun kerettiin puolison kanssa ihastella sitä, ettei olla ehkä kuukauteen oltu kipeänä. ...