perjantai 28. huhtikuuta 2023

Helppo ja kevyt jälkiruoka

Jos tekee mieli jotain makeaa, näin tulevaa vappua ajatellen. Niin mulla olisi yksi super hyvä ja helppo jälkiruokavinkki! 

Nimittäin rahka. Tätä reseptiä voi muokata ihan oman makunsa mukaisesti ja tehdä esim eri rahkalla kuin mitä oon tässä käyttänyt.

Tosiaan tein yhtenä päivänä sitruunarahkaa kotona. Rakastan kaikkea raikasta ja sitruuna on super hyvää. Tää on tosi kevyt ja sopiva jälkiruoka.

Ainekset:

- 1 pkt Flora vanilla
- 1 pkt joko maustamatonta tai valmiiksi maustettua rahkaa (kuten itse käytin sitruunan makuista.)
- 1 luomusitruuna
- Marjoja

1. Vispaa flora vanilla kuohkeaksi vaahdoksi.
2. Lisää rahka flora vanillan joukkoon, älä enää vispaa vaan sekoita hyvin esim. lusikalla.
3. Pese sitruuna hyvin ja raasta sitruunan kuori rahkan joukkoon. 
4. Purista lopuksi sitruunan mehu rahkan joukkoon ja sekoita.

Tadaa! Valmista! Niin nopeaa ja helppoa! Tätä reseptiä voi tosiaan muokata oman maun mukaisesti. 








Mun vakkari versio on tästä sellainen, että Flora vanillan joukkoon lisään maustamatonta maitorahkaa ja lopuksi lisään marjoja. Esim mansikoita ja mustikoita. 

Tää on oikeesti niin super hyvää! Mun mies aina sanoo, että tätä voisi hyvin syödä kulhollisen suoraan jos vain jaksaa. Tää on ihan hänen lemppari jälkkäriä ja toki myös mun!

Kertokaa jos testaatte reseptiä ja mitä tykkäsitte. 

Ihania herkutteluhetkiä!

- Emma






 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Sairastelupäiväkirja vol 591

Täällä on taas viikko sairasteltu tosi kovasti. Just kun kerettiin puolison kanssa ihastella sitä, ettei olla ehkä kuukauteen oltu kipeänä. ...